שיח גישורי בארגונים

סדנאות גישור לפיתוח אישי ומקצועי

סדנאות 'גישור יצירתי' פותחו על-מנת לתת לצוותים המקצועיים מרחב שיח מעצים, המאפשר צמיחה והתפתחות באמצעות קונפליקטים. המפגשים יעשירו את הצוותים בתפיסות וכלים פרקטים מעולם הגישור ויישוב סכסוכים, ויסייעו להם לראות בעין חדשה את הקונפליקטים האישיים והמקצועיים בחייהם, הצוותים יזכו ליהנות מעוצמות ההתפתחות המסתתרות בעומקם של האתגרים (קונפליקטים).

הסדנאות שלנו:

ניהול שיחות קשות בארגונים

היכולת לנהל שיחות קשות היא מיומנות מרכזית לניהול צוותים וארגונים. הסדנה תסייע בפיתוח תרבות של שיחות פתוחות וכנות בתוך הארגון ומתן כלים לעובדים ומנהלים לניהול שיחות קשות בצורה אפקטיבית.

בין נושאי הסדנה:
מהי שיחה קשה? מדוע אנו נמנעים מ’שיחות קשות’? מתי כדאי לנהל שיחה קשה וכיצד נעביר מסרים בצורה ברורה, נחושה ויחד עם זאת אמפתית ומאפשרת דיאלוג פתוח ומכבד.

ניהול שיחות קשות היא מיומנות חשובה בניהול מערכות יחסים, בין אם הן מקצועיות ובין אם הן אישיות. יחד עם זאת, ועל אף פוטנציאל הצמיחה הטמון בהן. הנטייה שלנו היא להימנע משיחות מאתגרות, מה שמוביל אותנו, ברוב המקרים, להעצמת מעגל ‘אי הבנות’, חוסר נוחות ולצבירת מתחים רגשיים (כלפי הסוגייה או האדם אליו מיוחס האתגר). המשתתפים בסדנה יקבלו כלים לתכנון וניהול 'שיחה קשה' (מתבסס על ספר 'ניהול שיחות קשות' של סטון, פאטון והיין בתרגום של עו"ד מיכאל צור)

ערכת קלפים ככלי עזר לפיתוח תקשורת בגישור, אימון וטיפול. תקשורת מקרבת

'שיח צרכים' ותקשורת מקרבת

התקשורת היומיומית שלנו מאופיינת ב'שיח עמדות', אנחנו אומרים "מה" אנחנו רוצים, אך לא תמיד ברור לנו "למה" אנחנו רוצים. מעבר משיח עמדות לשיח צרכים, מאפשר שיח פתוח ומכבד, "הרחבת העוגה" ומציאת פתרונות יצירתיים לקונפליקטים, הוא מסייע לנו להבין טוב יותר את עצמנו ואת האחר. משתתפי הקורס יכירו את הכלי הבסיסי בגישור לפתרון קונפליקטים, ויתנסו בפירוק עמדות לצרכים בסיסיים.

הסדנה מתבססת על משנתם של רוג'ר פישר וויליאם יורי, מחברי הספר המשפיע "Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving In". 

מספרים על הסדנאות שלנו

אני רוצה להודות לכן על העצמה וההקשבה. לקחתי מכאן כ"כ הרבה. הייתי מוצפת ופגועה כך שלא יכולתי לראות את הקושי שלה  עכשיו אני מרגישה שיש לי הרבה יותר אמפתיה לתת. ממקום של העצמה ולא חולשה."

(משתתפת בסדנה | ארגונים)

כשהבנתי מה מסתתר מאוחרי המילים שלו, כשהבנתי מה הצורך של XXX (הפונה) פתאום במקום לכעס עליו ועל ההתנהגות שלו- חשתי חמלה. הוא לבד בעולם! ואולי באמת אין לי מה לתת מבחינה חומרית. אבל אני יכולה לתת לו רגע אנושי, של חיבור לכאב שלו. אולי זה מה שהוא צריך ממני?! שאראה אותו

(משתתפת בסדנה| מחלקה לשירותים חברתיים)

האמת, עכשיו כשאני חושב על זה לא אכפת לי לתת לה את מה שהיא מבקשת. לא יודע למה התעקשתי כ"כ, אולי פשוט רציתי לקבל ממנה הערכה על ההשקעה שלי,  על כל מה שאי עושה בשבילה. שתראה אותי באור חיובי.

(משתתף בסדנה| סדנה להורים)

ערכות ועזרים גישוריים

פיתחנו עבורכם ערכת קלפים, מערכי סדנאות מצגות ועזרים נוספים שיעזרו לכם לתרגל את שפת הגישור בכל מקום.

פיתוח חוסן ותחושת מסוגלות

מטרת הסדנאות היא לחזק את חוסנם ותחושת המסוגלות של הצוות באמצעות כלים מעולם הניהול ויישוב סכסוכים. הצוות יראה את הקונפליקטים כהזדמנות להתפתחות אישית ומקצועית, ויהיה בטוח יותר להתמודד עם קונפליקטים ולהפיק מהם את המקסימום לטובת הצדדים.